خبر های جدید

خبر های جدید را اینجا دنبال کنید

خبر های جدید

خبر های جدید را اینجا دنبال کنید

باید روشن شود دلیل اصلی ضبطی شدن مناظره‌ها چیست؟/مناظره غیر زنده هیچ مزیتی ندارد/روحانی ۹۶ مدافع است نه مهاجم!

خبرگزاری فارس: باید روشن شود دلیل اصلی ضبطی شدن مناظره‌ها چیست؟/مناظره غیر زنده هیچ مزیتی ندارد/روحانی ۹۶ مدافع است نه مهاجم!

رئیس اسبق صدا و سیما گفت: باید روشن شود دلیل اصلی ضبطی شدن مناظره‌ها چه بوده است چرا که دانستن این موضوع برای مردم، نامزدها و نخبگان جامعه مهم است.

به گزارش خبرنگار حوزه انتخابات خبرگزاری فارس، سید عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق صدا و سیما طی مطلبی در کانال تلگرام خود با عنوان «گام لرزان وزارت کشور و کمیسیون ویژه در آغاز تبلیغات ریاست جمهوری» نوشت: بعد از گذشت 48 ساعت هنوز کمیسیون ویژه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در مصوبه قبلی خود مبنی بر ضبطی شدن مناظره‌ها تجدیدنظر نکرده است. هر چند به نظر می‌‌رسد که با توجه به فشار فزاینده افکار عمومی این اقدام صورت گیرد.

  

وی معتقد است که باید روشن شود دلیل اصلی ضبطی شدن مناظره‌ها چه بوده است؟ دانستن این موضوع برای مردم، نامزدها و نخبگان جامعه مهم است.


ضرغامی در متن خود آورده است:‌ کمیسیون ویژه تبلیغات که اداره‌ آن با وزیر محترم کشور است، اولین گام را لرزان برداشته است و به نوعی در مقابل مطالبه عمومی و انتظار گسترده آحاد جامعه، تصمیم نادرستی گرفته است. قاعدتاً باید در گام‌های بعدی دقت بیشتری کند.


در متن رئیس اسبق سازمان صدا و سیما می‌خوانیم:  زنده بودن یک برنامه تلویزیونی، با توجه به محتوی و انتظارات مخاطبان تعریف خاص خود را دارد. ممکن است برنامه‌ای مثل «خندوانه» و «دورهمی» زنده نباشد ولی جذابیت ‌های خاص خودش را حفظ کند، در مقابل ارزش برنامه‌هایی مثل نود، هفت و گفتگوی ویژه خبری به زنده بودن آن است. چرا که حساسیت موضوعی، زمانی و به ویژه حفظ اعتماد عمومی و مخاطبان خاص آن برنامه ایجاب می‌کند که شبهه دست بردن به اصل گفتگو به وجود نیاید.


وی در عین حال بر این باور است که در مناظره زنده، توانمندی‌های محتوایی، روحی – روانی و حتی فیزیکی نامزدها برای اداره کشور بهتر روشن می‌شود.


ضرغامی نوشته که داوطلب ریاست جمهوری باید به ابعاد کلان مأموریت خود آگاهی و اشراف داشته باشد و شخصاً بتواند برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود را طرح و از آن دفاع کند. استرس برنامه زنده نباید مانع از این امر شود. در واقع او با میدان‌های سخت‌تری در آینده روبرو خواهد شد.


رئیس اسبق صدا و سیما یادآور شده است:  تیم مشاوره‌ای آقای کروبی در سال 88 پیشنهاد داد که در طول مناظره امکان ارتباط مستمر با نامزد مربوطه به منظور انتقال آمار و اطلاعات لازم فراهم شود که این پیشنهاد به دلیل فوق مورد قبول قرار نگرفت. مناظره‌های زنده در سال 92، از دلایل اصلی برد جناب آقای روحانی بود. به نظر من هنوز مزیت نسبی ایشان در این حوزه برقرار است. ایشان قدرت بیان بالایی دارند و به آمار و ارقام هم مسلط‌ اند.به نظر می‌رسد مشکلات عمومی مردم به ویژه در حوزه اقتصادی به قدری جدی شده که شاید کلیدهای گذشته کارآیی نداشته باشد. قبلاً گفته‌ام که روحانی 96، مدافع است نه مهاجم!

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13960202001283

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.