خبر های جدید

خبر های جدید را اینجا دنبال کنید

خبر های جدید

خبر های جدید را اینجا دنبال کنید

التهاب در بازار زعفران/قیمت یک میلیون تومان افزایش یافت

زعفران - کراپ‌شده


عضو شورای ملی زعفران گفت: قیمت طلای سرخ به دلیل ورود دلالان به بازار این محصول، حدود یک میلیون تومان در ایام بعد از تعطیلات نوروز، افزایش یافته است.

علی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه قیمت زعفران در ایام بعد از عید بین ٨٠٠ هزار تا یک میلیون تومان گران شده است، گفت: متاسفانه عده ای که به دنبال سرمایه گذاری کاذب هستند، هر از گاهی نیز به بازار زعفران ورود کرده و بازار این محصول را ملتهب می کنند.

  

وی افزود: این افراد نه صادرکننده هستند و نه فروشنده و کشاورز؛ تنها زعفران را به منظور سودجویی می خرند و دپو می‌کنند.


حسینی اضافه کرد: سپس این سودجویان به شیوه‌های مختلف در بازار شایعه می‌کنند که با کمبود محصول مواجه هستیم و بر همین اساس، اوضاع را ملهتب می کنند.


عضو شورای ملی زعفران ادامه داد: برخی فکر می کنند این مساله به نفع کشاورزان است؛ اما کشاورز هیچ سودی از آن نمی برد، این کار هم به ضرر تولیدکننده و هم به ضرر صادرکننده است و تنها دلالان از آن منتفع می شوند.


حسینی افزود: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم زعفران حداقل ٤ میلیون و ٨٠٠ هزارتومان و حداکثر ٦ میلیون تومان است.


وی درباره صادرات این محصول نیز گفت: به نظر می رسد روند صادرات به دلیل سیاست های جدید ارزی دولت مقداری کند شده؛ چراکه صادرکنندگان مقداری سردرگم هستند، باید دید طی روزهای آینده شرایط به چه صورت پیش خواهد رفت امیدوار هستیم با تثبیت اوضاع، شرایط صادرات نیز بهبود یابد.


https://www.mehrnews.com/news/4283792/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.